3°C Lekki deszcz

Konsultacje w sprawie S19 i obwodnicy Bielska Podlaskiego

GDDKiA wraz z firmą Trakt zorganizowała spotkanie o charakterze informacyjno-konsultacyjnym w sprawie planowanych inwestycji, jakimi będą budowa drogi ekspresowej S19 na trasie Białystok-Lublin wraz z obwodnicą w zachodniej części miasta oraz budowa odcinka drogi krajowej DK 66 na trasie Zambrów – Połowce z obwodnicą w południowym regionie Bielska Podlaskiego.

Licznie zgromadzonym mieszkańcom Bielska Podlaskiego, okolicznych miejscowości i wsi informacje natury technicznej oraz warianty przebiegu nowych, niezbędnych dla całego kraju, a w tym województwa i regionu dróg, przedstawił delegat projektującej układ firmy Trakt sp. z o.o. sp. k. – Marcin Machura. Na spotkaniu obecny był także przedstawiciel białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Jacek Sokołowski, który omówił m.in. procedury obowiązujące przy wdrażaniu i realizacji strategicznego zadania, a także kwestie związane z wykupem gruntów, mogące nastąpić w latach 2020-2021.

Zorganizowane spotkanie dało przede wszystkim możliwość swobodnego wypowiedzenia się i składania pisemnych uwag, co – jak podkreślili sami organizatorzy – było istotą dla całego zgromadzenia. Inwestycja, choć jest dopiero na pierwszym, niemalże początkującym etapie, już zdążyła zostać tematem wzmożonej i żywiołowej dyskusji, a w niektórych przypadkach wzbudziła nawet wyraźny i wymowny sprzeciw. Przy tym należy jednak zaznaczyć, że samej potrzeby podjęcia przedsięwzięcia większość raczej nie kwestionuje.

Najwięcej uwag mieli bielszczanie zamieszkujący dzielnicę Studziwody. Zastrzeżenia wywołał projekt obwodnicy w ciągu drogi krajowej DK66, która może przebiegać poprzez właśnie ten obszar miasta. Zdaniem mieszkańców trasa umiejscowiona będzie zbyt blisko posiadłości, a w trakcie wykonywanych czynności z zakresu projektowania nie uwzględniono nowych uwarunkowań urbanistycznych, w tym przyrodniczych. W tej sprawie grupa bielszczan wystosowała odpowiednie, poparte przez burmistrza, pismo do GDDKiA.

Szczegółowe mapy dotyczące inwestycji dostępne są na stronie internetowej firmy Trakt (więcej…).

 

Podstawowe parametry techniczne drogi krajowej S19:

Klasa techniczna: S

Prędkość projektowa: 120km/h

Przekrój: 2x2 – pasy ruchu szerokie na 3,5 metra i pas awaryjny szeroki na 2,5 metra; szerokość pasa dzielącego – 12 metrów

Dopuszczalny nacisk osi pojazdu – 115 kN/oś (maksymalna)

 

Podstawowe parametry techniczne drogi krajowej DK66:

Klasa techniczna: GP

Prędkość projektowa: 100 km/h

Przekrój: 1x2 – jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę szeroka na 3,5 metra

Dopuszczalny nacisk osi pojazdu: 115 kN/oś

Konsultacje w sprawie S19 i obwodnicy Bielska Podlaskiego komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się