:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Employer branding: podstawy pojęcia i praktyczne realizacje

BLOGI, Employer branding podstawy pojęcia praktyczne realizacje - zdjęcie, fotografia
22/01/2019 09:13

Współczesny rynek pracy okazuje się trudny nie tylko dla pracownika, ale także dla przedsiębiorstwa, które chce zatrudniać fachowców z danej dziedziny. W związku z nadmiarem humanistów, przy jednoczesnym niedoborze osób o wykształceniu technicznym, firmy muszą stosować nowoczesne formy przyciągania profesjonalistów nie tylko poprzez względy ekonomiczne, ale również tak zwany employer branding.

Employer branding we współczesnych przedsiębiorstwach

Można powiedzieć, że employer branding to oferta, jaką firma przygotowała na potrzeby zwerbowania pracownika: zawiera nie tylko samą informację na temat pracodawcy (prestiż, ścieżki kariery, możliwości rozwoju, szkolenia) ale także wszelkiego rodzaju benefity, niekoniecznie związane z samym wykonywaniem konkretnego zawodu. Dobrym przykładem mogą tu być choćby profity, jakie firmy oferują w ogłoszeniach o pracę na portalach w rodzaju pracuj.pl: jest tam określona nie tylko sama praca, ale również przywileje, na jakie może liczyć pracownik. W zależności od firmy będzie to na przykład pakiet zajęć sportowych, opieka medyczna, dofinansowanie do wczasów, wyprawka dla dziecka, strefa relaksu w miejscu pracy, darmowe przekąski i tym podobne.

 

Employer branding w praktyce

Kiedy zaczynamy studiować współczesne oferty pracy, szybko zorientujemy się, że liczące się firmy zapewniają nie tylko godziwe wynagrodzenie, ale premiują swoich pracowników na wiele sposobów, poprzez m.in.:

  • szkolenia prowadzone wewnątrz firmy oraz przez podmioty zewnętrzne;

  • dofinansowanie do kursów językowych bądź studiów;

  • premiowy system wynagrodzenia, gdzie poza gwarantowaną podstawą otrzymujemy także część zależną od naszego zaangażowania w pracę;

  • ofertę socjalną (dopłata do wczasów, refundacja wyprawki dziecięcej, paczki świąteczne);

  • kartę multisport i prywatną opiekę medyczną.

Według prognoz na najbliższe lata w Polsce ciągle będziemy obserwować zbyt niską podaż pracowników, przez co employer branding będzie jednym ze skuteczniejszych narzędzi, które zapewnią firmie lojalnych specjalistów.

 

Podsumowanie

Współcześnie praca to nie tylko klucz do zdobycia wynagrodzenia: w dobie braków odpowiednio wykształconych i doświadczonych kandydatów coraz większą rolę odgrywają zagadnienia, które zbiorczo określamy mianem employer brandingu. Warto pamiętać, że termin ten obejmuje nie tylko wymienione wyżej bonusy, dzięki którym firma jest w stanie przyciągnąć wykwalifikowanych pracowników, ale również trudniejsze do wykazania walory niematerialne, takie jak poczucie zadowolenia z pracy dla danego przedsiębiorstwa i świadomość współtworzenia jego polityki.

 

 

Employer branding: podstawy pojęcia i praktyczne realizacje komentarze opinie

Dodajesz jako: |

BLOGI, - więcej informacji

Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ibielsk.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

CMC CITY Media Communications sp. z o.o. z siedzibą w Cypryjska 2G 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"