Reklama

Konsultacje w sprawie S19 i obwodnicy Bielska Podlaskiego

13/02/2017 10:55

GDDKiA wraz z firmą Trakt zorganizowała spotkanie o charakterze informacyjno-konsultacyjnym w sprawie planowanych inwestycji, jakimi będą budowa drogi ekspresowej S19 na trasie Białystok-Lublin wraz z obwodnicą w zachodniej części miasta oraz budowa odcinka drogi krajowej DK 66 na trasie Zambrów – Połowce z obwodnicą w południowym regionie Bielska Podlaskiego.

Licznie zgromadzonym mieszkańcom Bielska Podlaskiego, okolicznych miejscowości i wsi informacje natury technicznej oraz warianty przebiegu nowych, niezbędnych dla całego kraju, a w tym województwa i regionu dróg, przedstawił delegat projektującej układ firmy Trakt sp. z o.o. sp. k. – Marcin Machura. Na spotkaniu obecny był także przedstawiciel białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Jacek Sokołowski, który omówił m.in. procedury obowiązujące przy wdrażaniu i realizacji strategicznego zadania, a także kwestie związane z wykupem gruntów, mogące nastąpić w latach 2020-2021.

Zorganizowane spotkanie dało przede wszystkim możliwość swobodnego wypowiedzenia się i składania pisemnych uwag, co – jak podkreślili sami organizatorzy – było istotą dla całego zgromadzenia. Inwestycja, choć jest dopiero na pierwszym, niemalże początkującym etapie, już zdążyła zostać tematem wzmożonej i żywiołowej dyskusji, a w niektórych przypadkach wzbudziła nawet wyraźny i wymowny sprzeciw. Przy tym należy jednak zaznaczyć, że samej potrzeby podjęcia przedsięwzięcia większość raczej nie kwestionuje.

Reklama

Najwięcej uwag mieli bielszczanie zamieszkujący dzielnicę Studziwody. Zastrzeżenia wywołał projekt obwodnicy w ciągu drogi krajowej DK66, która może przebiegać poprzez właśnie ten obszar miasta. Zdaniem mieszkańców trasa umiejscowiona będzie zbyt blisko posiadłości, a w trakcie wykonywanych czynności z zakresu projektowania nie uwzględniono nowych uwarunkowań urbanistycznych, w tym przyrodniczych. W tej sprawie grupa bielszczan wystosowała odpowiednie, poparte przez burmistrza, pismo do GDDKiA.

Szczegółowe mapy dotyczące inwestycji dostępne są na stronie internetowej firmy Trakt (więcej…).

Reklama

 

Podstawowe parametry techniczne drogi krajowej S19:

Klasa techniczna: S

Prędkość projektowa: 120km/h

Przekrój: 2x2 – pasy ruchu szerokie na 3,5 metra i pas awaryjny szeroki na 2,5 metra; szerokość pasa dzielącego – 12 metrów

Dopuszczalny nacisk osi pojazdu – 115 kN/oś (maksymalna)

 

Podstawowe parametry techniczne drogi krajowej DK66:

Klasa techniczna: GP

Prędkość projektowa: 100 km/h

Przekrój: 1x2 – jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę szeroka na 3,5 metra

Dopuszczalny nacisk osi pojazdu: 115 kN/oś

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do