
Śmiech, żarty i mnóstwo prywatnych rozmów — czy tak powinna wyglądać dobra atmosfera w pracy? Według niektórych pracowników zapewne tak. Jednak żaden pracodawca nie nazwałby takich warunków dobrą atmosferą w pracy. Zatem czym jest dobra atmosfera w miejscu pracy?
Urzędy Pracy i profesjonalne portale internetowe takie jak pracuj. pl, pomagają nam w zdobyciu wymarzonej pracy. Poświęcamy dużo energii i starań, by nas zatrudniono. Chodzimy na rozmowy kwalifikacyjne, tworzymy dokumenty aplikacyjne, Urząd Pracy za nas ręczy przed pracodawcą i w nas inwestuje. Nie warto zaprzepaszczać tych wszystkich starań dla zbyt dobrej atmosfery w pracy. Prywatne rozmowy, żarty, poszturchiwanie, rozpraszanie się wzajemne pracowników, prezenciki, konkursy, gry i inne tego typu zachowania są wspaniałe i tworzą świetną atmosferę, ale wśród przyjaciół, a nie w miejscu pracy.
Dobra atmosfera w pracy oznacza, że pomiędzy współpracownikami są prawidłowe relacje, które poprawiają efektywność. Pracownicy wymieniają się informacjami, pomagają sobie wzajemnie, odczuwają zbiorową odpowiedzialność za efekty wspólnej pracy, są dla siebie mili i uprzejmi, dzielą się jedzeniem, gdy zajdzie taka potrzeba, sprzątają po sobie, sprawy firmowe rozstrzygają bez nerwów i kłótni, posiłkując się regulaminem i osobą nadzorującą. To właśnie jest dobra atmosfera w pracy.
Również pracodawca ma ogromny wpływ na to, czy atmosfera jest dobra, czy nie. Bony na święta, wolne dni, motywacja w postaci nagród oczywiście sprzyja dobrej atmosferze, ale najważniejszy jest szacunek wobec swoich podwładnych i równe, sprawiedliwe traktowanie. Wywyższanie jednych kosztem innych, to strategia niezwykle skutecznie psująca atmosferę w każdej pracy.
Pamiętajmy, że dobra atmosfera w pracy zależy zarówno od pracowników, jak i szefów — wszyscy powinni się starać, by ją budować.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie