Reklama

V edycja ogólnopolskiej kampanii "Pozory mylą, dowód nie"

11/06/2015 12:48

Ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie”. Tegoroczne działania skupią się na uwrażliwieniu dorosłych na problem spożywania alkoholu wśród niepełnoletnich.

 

Rozpoczęła się kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie”. Inicjatywę prowadzą Browary Polskie pod hasłem „Odpowiedzialny sprzedawca”. W polskim prawie alkohol przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich. Osoby sprzedające alkohol muszą pamiętać, że w przypadku wątpliwości co do wieku kupującego należy poprosić o dokument potwierdzający wiek. Podający napoje procentowe muszą być też świadomi, że zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi za nieprzestrzeganie tego procederu obowiązują sankcje. Jedna z nich przewiduje odebranie zezwolenia na sprzedaż alkoholu, natomiast kolejna jest orzeczeniem kary za popełnione przestępstwo sprzedaży alkoholu nieletniemu.

 

Osoba sprzedająca alkohol ma obowiązek respektowania tego zakazu, który został wprowadzony z bardzo ważnych przyczyn społecznych. W ramach tegorocznej edycji kampanii uruchomiona została internetowa platforma szkoleniowa. Jest to bezpłatna i ogólnodostępna strona internetowa   www.odpowiedzialnysprzedawca.pl, na której użytkownik po dokonaniu rejestracji przejdzie interaktywne szkolenie z zakresu przepisów dotyczących sprzedawania alkoholu nieletnim i z konsekwencji jakie czekają po złamaniu prawa.

 

Obowiązek reagowania na próby kupna i spożywania alkoholu przez nieletnich spoczywa na wszystkich dorosłych. Szczególnie czujni powinni być sprzedawcy, od których zależy czy alkohol trafi w ręce niepełnoletniego. W ubiegłym roku przez Podlaską Policję odnotowano 454 przypadki niepełnoletnich pod wpływem alkoholu.

 

fot. KPP Bielsk Podlaski

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iBielsk.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do